100.24.115.215
Rezultatai
Neradote atsakymo?
Autorius
Mokslobaze.lt
Data
2022-05-13

Kaip išlaikyti koncentraciją studijuojant?

Autorius
Mokslobaze.lt
Data
2022-05-13

Kaip išlaikyti koncentraciją studijuojant?

Dėmesio stoka arba kitaip negalėjimas susikoncentruoti – problema, su kuria susiduria ne vienas studentas. Atsivertus knygą ir suskambėjus telefonui, tikriausiai retas atsispirs telefono ekranui, daugelio mintys bus jau ne apie knygą, o „telefone“. Pradedama galvoti, kas ir ką parašė ir pan. Atpažįstama situacija, tiesa?

Įsiterpus „telefoniniams draugams“ ar kitiems trukdžiams darbai bent kuriam laikui gali būti atidedami, o ir dažnai gali būti visai neužbaigti. Tokia situacija dažnai studentams kelia stresą, įtampą, irzulį ir kitas neigiamas emocijas.

Kodėl mums sunku susikoncentruoti ir kaip su tuo „kovoti“? Mokslobaze.lt dalinasi įžvalgomis, kurios padės pamokų metu ir rašant savo namų darbų užduotis išlikti dėmesingiems.

Mūsų smegenų darbo ritmas

Vienas iš svarbiausių informacijos apdorojimo organų – mūsų smegenys. Joms tenka priimti ir apdoroti nemažai informacijos, tačiau kaip jos pasirenka informaciją? Į vienus dalykus atkreipiame dėmesį, į kitus ne, vienu metu lengviau susikaupti, o kitu  – sunkiau. Įdomu, tiesa?

Visuomet staigesni judesiai ar triukšmingesnis garsas atkreips žmogaus dėmesį, nes tai mes suvokiame kaip galimą pavojų. Tai bus prioritetas ir darbai ar skaityta knyga jau bus antraeilis dalykas. Toks dėmesio nukreipimas yra visiškai normalus, tačiau svarbiausia, po tokios „pertraukos“ greitai susikoncentruoti į prieš tai darytus darbus ar užduotis.

Mūsų ypatingosios smegenys turi savo ritmą, tarsi savo laikrodį. Dažniausiai žmogus yra darbingiausias ryte, apie 10 val.  Vėliau, išsiblaškymas stiprėja. Dauguma žmonių labiausiai išsiblaškę būna apie pietus, tarp 12–16 val.  Todėl, siekiant tinkamai panaudoti mūsų smegenis daugiausiai susikaupimo reikalaujančias užduotis planuokite atlikti pirmoje dienos pusėje.

Kaip sukoncentruoti dėmesį studijuojant? Patarimai.
  • Programuokite save ir jauskite atsakomybę už savo dieną

Šiandieniniame pasaulyje žmogus gyvena nuolat „veiksme“. Ką tai reiškia? Pavyzdžiui, jei važiuotume automobiliu gražia vietove keleivio vietoje, pradžioje mėgautumėmės peizažu, vėliau, galbūt, pažiūrėtume į kelią, vairuotoją ir mūsų susidomėjimas greitu metu dingtų. Pasidarytų mums nuobodu, griebtumėmės telefono ar užmigtume.

Tačiau pabūkite vairuotojo vietoje, juk vairuojant turėtumėte sutelkti dėmesį į kiekvieną automobilį, į kiekvieną kliūtį.

Jauskite atsakomybę už savo dieną, būkite savo dienos vairuotoju, būkite atidūs net detalėms.

  • Treniruokite dėmesį

Žmogus prie netinkamo elgesio greitai pripranta, o gerus įpročius išsiugdyti – nelengva. Išsiblaškymas studijuojant, nuolatinis telefono, socialinių tinklų tikrinimas ar televizoriaus žiūrėjimas kenkia studijų našumui. Smegenys greitai pripranta prie tokio netinkamo elgesio. Keiskite tai. Treniruokite dėmesį.

Kaip tai padaryti? Kiekvieną dieną tam tikrą laiko dalį skirkite produktyvioms studijoms. Pradėkite nuo 10 minučių. Tiek laiko be jokių trukdžių atlikite užduotį. Vėliau, laiką didinkite, 20 min., 30 min., tačiau po 45 min. produktyvaus ir intensyvaus darbo būtinai pailsėkite. Ir paprastas kasdienines užduotis, kaip valgymas, ar tvarkymasis stenkitės atlikti iki galo, be jokių atidėliojimų.

Treniruojant dėmesį laikykitės šių taisyklių:  kiekvieną kartą, kai į galvą „šauna“ kokia blaškanti mintis – užsirašykite ją; patalpoje neturėkite jūsų dėmesį balškančių įrenginių, kaip telefonas, kompiuteris, televizorius ir kt.

  • Laikykitės sveiko gyvenimo būdo

Valgykite kuo įvairesnį ir sveikesnį maistą. Gerkite daug vandens. Sumažinkite suvartojamų angliavandenių, cukrų kiekį, nes jie žmogų daro mieguistu. Suvalgius šokoladą ar kitą skanėstą iškart tampame mieguisti.

Koncentracijai taip pat svarbus poilsis ir miego rėžimas. Laikykitės jo. Eikite miegoti ir kelkitės tuo pačiu laiku. Miegui skirkite bent 7–8 val. Nebijokite išbandyti/ propaguoti meditacijos.

Taip pat atkreipkite dėmesį į savo fizinį aktyvumą. Ar jis šiuo metu yra pakankamas? Mankštinkitės. Aktyviai sportuojant pagerės kraujotaka, pastebėsite, jog po sporto jūsų kūnas yra kur kas lengvesnis, o smegenys „šviesesnės“, išmokti/įsiminti naują informaciją bus kur kas lengviau.

  • Sudominkite save nauja informacija

Dažnai studentams tenka studijuoti, rašyti rašto darbus, atlikti analizes, namų užduotis ir įsisavinti daug naujos informacijos, kuri dažnai apibūdinama kaip „sausa teorija“. Pradėjus skaityti tokį vadovėlį tikrai trumpą laiką gebama sukoncentruoti dėmesį, tačiau kaip išmokti tokią informaciją?

Pirmiausia susipažinkite su informacija, pasinaudokite kitais informaciniais šaltiniais, peržiūrėkite video, galbūt, yra podkastų ta tema, paanalizuokite grafikus, įvairius paveiksliukus. Susipažinę su tema grafiškai, vaizdžiai bus kur kas lengviau sutelkti dėmesį skaitant „sausą teoriją“.

Tikimės, jog šios idėjos apie dėmesio sutelkimą mokymosi metu buvo naudingos ir pravers siekiant geresnių rezultatų studijose.