18.97.14.83
Rezultatai
Neradote atsakymo?
Autorius
Austėja Dumčiūtė
Data
2022-08-11
Žymės

Jaunimas – jaunimui: Verslas iš mokyklos suolo

Autorius
Austėja Dumčiūtė
Data
2022-08-11

Jaunimas – jaunimui: Verslas iš mokyklos suolo

Pinigai iš niekur neatsiranda, tačiau visiems ir visuomet jų reikia. Mums, paaugliams, situacija yra itin kebli – galimybės mokslus derinti su darbu yra dažnai komplikuotos, o prašyti pinigų iš tėvų už kiekvieną užsigeistą pirkinį – nesinori. Spėju, kad ne kartą esi pagalvojęs, jog būtų šaunu to nedaryti ir turėti galimybę pačiam nusipirkti tai, apie ką svajoji.  O kas būtų, jeigu savo hobius, išmonę ir didelį norą, paverstum savo darbu?

Kristijonas Šidlauskas būdamas vos šešiolikos tą ir padarė – su draugu įkūrė reklamos agentūrą „Kakariekū“. Šiuo metu jis yra vienas iš reklamos agentūros „Kandy for Scale“ įkūrėjų, kuri dirba ne tik su Lietuvos, bet ir užsienio rinkomis. Labiausiai stebina, jog Kristijonas yra dar labai jaunas, o jau turi daug patirties verslo kūrime. Šiame interviu Kristijonas pasidalino ne tik savo keliu, bet kartu įkvėpė nebijoti šokti į verdantį katilą ir išbandyti viską!

Ar nuo vaikystės jautei, kad turi verslininko gyslelę?

Man labiau patinka ne pirkti ir parduoti, o kurti. Versle kūryba yra labai svarbu, nes jei nori išsiskirti arba sukurti procesus, kurie veiktų efektyviau, tai yra labai labai svarbu, todėl, manau, kad nuo vaikystės turiu kūrybos užuomazgą.

Kaip atsirado reklamos agentūra „Kakariekū“?

Viskas išėjo natūraliai, kadangi nuo mažens kūriau vaizdo įrašus, jie perėjo į reklamą, nes tai vienas su kitu labai glaudžiai susiję dalykai. Vienu metu turėjau nušvitimo momentą, po kurio supratau, kad reikia kažką daryti. Turėjau idėją: norėjau sukurti Lietuvišką „Buzzfeed“ portalą. Tačiau tam reikėjo lėšų, o pinigai iš niekur neatsiranda. Todėl su žmonėmis, kuriais vystėme Lietuviško „Buzzfeed“ idėją, pradėjome socialinių tinklų administravimą, kadangi tai atrodė pakankamai paprastas veiksmas, iš kurio galima uždirbti. Pradėjome mokytis, žiūrėti Youtube „tutorialus“, viskas taip ir gimė.

Minėjai, kad pradžioje atrodė, jog socialinių tinklų administravimas yra pakankamai lengvas veiksmas. Ar tai iš tikro buvo toks lengvas veiksmas?

Lengva ar sunku, tai labai reliatyvūs terminai. Kartais yra tokių dalykų, kuriuos tiesiog reikia padaryti. Ir jeigu tau reikia kažką daryti – tu prisitaikysi. Ar bus sunku, ar bus lengva – nesvarbu, nes tai yra tik tavo vertinimas. Jei nori progresuoti, turi įveikti sunkumą, o kad sunkumą įveiktum, turi pakeisti savo požiūrį ir su juo susitaikyti.

Ar nebuvo nepalankių reakcijų iš klientų dėl jūsų jauno amžiaus?

Yra tekę keletą kartų sumeluoti apie savo amžių. Tačiau svarbiau yra negalvoti apie savo amžių ir įstatyti save rėmus, bet padaryti geriau nei kiti, nesvarbu, koks yra tavo amžius. Jei turi labai gerą paslaugą ar produktą, niekam nerūpi tavo amžius – visiems rūpi, kur pervesti pinigus.

 

Kokiu būdu tu pasiekei savo pirmuosius klientus?

Aš supratau, kad mano vertė rinkoje buvo labai maža ir aš turiu amatą, bet neturiu jokių portfolio darbų, kurie tą amatą atvaizduotų, neturiu patirties, kad galėčiau už atliktą darbą gauti pinigų. Todėl aš rašiau įmonėms elektroninius laiškus, sakydamas, jog jiems nemokamai padarysiu video reklamas. Iš to atsirado pirmieji klientai, kuriems netgi sukūriau  vieną iš savo geriausių reklamų – visiškai nemokamai. Kartais tu turi galvoti apie ilgalaikę perspektyvą, o ne kiek čia ir dabar gausi pinigų. Tai labai pasiteisino mano gyvenime.

Matematikos VBE surinkai minimalų taškų skaičių, kurio reikia, kad išlaikytum. Ar dabar mokyklinių žinių spragos nekiša kojos dirbant marketingo srityje?

Matematikos žinios tikrai kiša koją, bet dėl šios priežasties aš ir nesu atsakingas už finansus mūsų įmonėje. Aš turiu savo stiprybes, kiti kolegos turi savo stiprybes, tad kai mes jas sujungiame – viską galime pasverti iš skirtingų pusių ir tai suformuoja stiprybę.

Ar aplinka tau padarė didelę įtaką verslo kūrime?

Tu gali pasirinkti, kad visos aplinkybės diktuotų tai, kaip tu jausiesi, arba gali žiūrėti į tai kaip į iššūkį. Tarkime, jei tu esi tarp tokių žmonių, kurie tave „sodina žemyn“, tai tu šį „sodinimą“ gali priimti kaip iššūkį ir savo viduje gali tapti stipresniu arba gali pasiduoti jų „sodinimui“. Mes dažnai ieškom išorinių veiksmų, kodėl kažko neatliekame, bet iš tikrųjų viskas priklauso nuo mūsų ir mūsų pasirinkimų.

Ar pasikeitė tavo santykis su tėvais po to, kai pradėjai kurti verslą, ar jie nežiūrėjo į tai neigiamai?

Aš manau, kad ant tėvų labiau pykčiau, jei eičiau jų keliu ir būčiau priverstas gerai mokytis bei studijuoti, nors tai nebūtų mano kelias, o juo eičiau vien dėl to, kad įtikti tėvams. Aš manau, jei būčiau nuėjęs tuo keliu, kokiu tėvai norėjo, aš jiems būčiau jautęs pagiežą ilgalaikėje perspektyvoje. Kadagi dabar aš einu savo keliu su jais puikiai sutariu.

Esi minėjęs, kad buvimas kvailu yra geriausia tavo strategija. Kaip tapti tokiu kvailiu, kad sugebėtum plačiai žiūrėti į pasaulį, o ne tik tiesia linija?

Man šis suvokimas atėjo, kai supratau, kad mano pasaulio vertinimas yra visų mano praeities patirčių pasekmė. Jei tu nuėjai vienu keliu, tai tu tik taip ir matysi. Aš tiesiog prisimenu, kad mano vertinimas yra labai siauras ir ribotas, kadangi mano patirtys irgi labai siauros ir ribotos, nes aš gyvenu vieną gyvenimą. Kai suvoki, kad yra daug kitų gyvenimų, kitų žmonių, tada neįmanoma ne mąstyti plačiau.

Ką daryti jaunam žmogui, kuris svajoja kurti, daryti, veikti, tačiau bijo nesėkmės?

Šokti į verdantį katilą – tai geriausia strategija. Tada smegenys tiesiog pradeda suktis. Manau, kad mes tiesiog bijome pradėti ir daryti. 

 

Nuotraukos iš Kristijono Šidlausko asmeninio archyvo.

Žymės